Повернутися до звичайного режиму

/Files/images/sayt/Стоп булінг.png

https://mon.gov.ua/ua/tag/protidiya-bulingu

/Files/images/2023/1.jpeg

ВСТУП

Основним завданням сучасного освітнього закладу, що підтверджується й поширюється Міністерством освіти і науки України та Міжнародною організацією ЮНІСЕФ є створення нового освітнього простору, головними засадами якого є створення безпечного навчального середовища, а також забезпечення прав, свобод та інтересів дітей. Концепція «Нова українська школа» (НУШ) вимагає реформування існуючого алгоритму розвивальної, корекційної та профілактичної роботи, адже дуже часто в освітніх закладах постає проблема булінгу та порушення норм поведінки учнями, що не дозволяє в повному обсязі досягти поставлених демократичних орієнтирів.

Головною метою є навчання дітей і дорослих безпечній взаємодії в освітньому процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих (батьків, опікунів або працівників навчальних закладів).

Булінг (знущання, цькування, залякування) – це зарозуміла, образлива поведінка, пов'язана з дисбалансом влади, авторитету або сили. Булінг проявляється в багатьох формах: є вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування.

Стаття 1. Вербальний булінг

Словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає в себе постійні образи, погрози й неповажні коментарі про кого-небудь (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу і т. п.).

Стаття 2. Фізичний булінг

Фізичне залякування або булінг за допомогою агресивного фізичного залякування полягає в багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином.

Стаття 3. Соціальний булінг

Соціальне залякування або булінг із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, трапеза це за обіднім столом, гра, заняття спортом чи громадська діяльність.

Стаття 4. Кіберзалякування

Кіберзалякування (кібернасильство) або булінг у кіберпросторі полягає у звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні та неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень у соціальних мережах. Сексистські, расистські та подібні їм повідомлення створюють ворожу атмосферу, навіть якщо не спрямовані безпосередньо на дитину.

ПЛАН ЗАХОДІВ

щодо протидії БУЛІНГУ та створення безпечного освітнього середовища

Назва заходів

Термін виконання

Відповідальний

1

Проведення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій.

У продовж 2022/2023 н.р.

Постійно

Заступник директора з навчально - виховної роботи, психологічна служба, вчителі історії та правознавства,

класні керівники

2

Додатково ознайомити педагогічний колектив закладу з законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо протидії булінгу», листом

МОН України від 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації закладам освіти щодо застосувань норм Закону України щодо протидії булінгу», від 29.12.2018 №1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу».

Вересень

Адміністрація закладу освіти

3

Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини.

У продовж 2022/2023 н.р.

Постійно

Адміністрація закладу освіти

4

На підставі Указів Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», від 14 березня 2022 року № 1333/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», листа Міністерства освіти і науки України від 30.06.2022 №1/7322-22 «Про організацію 2022/2023 навчального року» заходи, відповідно плану, проводити дистанційно використовуючи Інтернет ресурси та платформи.

У продовж 2022/2023 н.р.

Заступник директора з навчально - виховної роботи, психологічна служба, вчителі історії та правознавства,

класні керівники

5

Проведення

«Тижня протидії булінгу».

Жовтень

Заступник директора з навчально - виховної роботи, класні керівники,

вчителі історії та правознавства

6

Проведення місячника «Правової освіти».

Листопад

Заступник директора з навчально - виховної роботи, класні керівники,

вчителі історії та правознавства

7

Проведення

«Всеукраїнського тижня права».

Грудень

Заступник директора з навчально - виховної роботи, класні керівники,

вчителі історії та правознавства

8

Проведення заходів до Дня боротьби зі СНІДом.

Грудень

Психологічна служба,

вчитель основ здоров’я

9

Конкурс-виставка плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – НІ!».

Березень

Педагог-організатор, вчитель образотворчого мистецтва

10

Проводити інформаційно – просвітницької роботи щодо вивчення та популяризації серед учнів та батьків конвенції ООН про права дитини.

Листопад

Вчитель правознавства

11

Проведення годин спілкування, бібліотечних уроків, інтерактивних заходів, ігор, виставок за темами:

«Ні - конфлікту»

«Я, проти булінгу»

«Моє світле майбутнє» «Мистецтво спілкування» «Життя без насильства»

тощо.

У продовж 2022/2023 н.р.

Класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог, вчителі історії та правознавства

12

Тримати під постійним контролем дітей, які потребують підвищеної уваги, сім’ї, що опинилися у складних сімейних обставинах.

У продовж 2022/2023 н.р.

Постійно

Психологічна служба,

класні керівники

13

Організація змістовного дозвілля учнівської молоді у позаурочний час, проведення культурно-мистецьких акцій, спортивних змагань, віртуальних екскурсій, конкурсів різного спрямування, акцій.

У продовж 2022/2023 н.р.

Постійно

Заступник директора з навчально - виховної роботи, класні керівники

14

Проводити моніторинг ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності.

У продовж 2022/2023 н.р.

Постійно

Психологічна служба

15

В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним органам та службам району.

Постійно

Адміністрація закладу освіти

16

Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до оточуючих.

У продовж 2022/2023 н.р.

Постійно

Адміністрація закладу освіти

Педагогічний колектив

17

Проводити лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї.

У продовж 2022/2023 н.р.

Соціальний педагог, практичний психолог

18

Проводити роботу щодо виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім’ї.

У продовж 2022/2023 н.р.

Постійно

Соціальний педагог

Класні керівники

19

Провести з учнями бесіди, круглі столи, практичні заняття в онлайн форматі на тему:

· «Що робити, коли тебе ображають», «Куди звертатися за допомогою», тощо.

У продовж 2022/2023 н.р.

Соціальний педагог, практичний психолог,

вчителі правознавства,

класні керівники

20

Залучення спеціалістів різних фахів та служб для проведення профілактичної роботи серед учнів та батьків з питань попередження булінгу в онлайн форматі.

У продовж 2022/2023 н.р.

Заступник директора з навчально - виховної роботи, класні керівники

21

Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служби у справах дітей з писань правової освіти, профілактики правопорушень, злочинності, насильств, булінгу.

Постійно

Адміністрація закладу освіти

22

Організація контролю за відвідуванням учнями онлайн уроків.

У продовж 2022/2023 н.р.

Щодня

Адміністрація закладу освіти,

класні керівники

23

Організувати проведення Тренінгового онлайн - заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі».

Січень

2023 року

5-11 класи

Психологічна служба, соціальний педагог

24

Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу».

За планом

МО

Заступник директора з навчально - виховної роботи, класні керівники,

керівник МО

25

Провести загальношкільні батьківські збори 1-4, 5-7, 8-11 класів на тему «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою».

Лютий

2023

Заступник директора з навчально - виховної роботи

Психологічна служба

26

В зв’язку з перебуванням дітей в мережі Інтернет та використання Інтернет ресурсів посилити роботу щодо запобігання булінгу в кіберпросторі.

У продовж 2022/2023 н.р.

Заступник директора з навчально - виховної роботи , вчителі інформатики, класні керівники

27

Психолого-педагогічний моніторинг виявлення учнів, що схильні до суїцидальних тенденцій.

У продовж 2022/2023 н.р.

Психологічна служба

28

Розмістити на стенді номери телефону гарячої лінії протидії булінгу 116000 та інформації йно – просвітницьку інформацію.

У продовж 2022/2023 н.р.

Вересень

Постійно

Заступник директора з навчально - виховної роботи

/Files/images/2023/23.jpg

/Files/images/2023/24.jpg

/Files/images/2023/27.jpg

/Files/images/2023/25.jpg

/Files/images/2023/26.jpg

/Files/images/2023/6.png

/Files/images/2023/22.jpg

/Files/images/2023/28.jpg

/Files/images/2023/21.png

/Files/images/2023/30.jpg

/Files/images/2023/32.jpg

/Files/images/2023/36.jpeg

/Files/images/2023/55.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 247